Sa dolaskom železnice u Suboticu moralo se rešiti i pitanje ukrštanja kolskog puta i pruge. Radi toga je izgrađen podvožnjak. Više o tome vidi u članku Laslo Mađar-a, Izgradnja železničke pruge Segedin- Subotica (1864-1869), Ex Pannonia br. 1, Subotica 1996, 111-129. http://suarhiv.co.rs/downloads/expannonia/Ex_pannonia_1.pdf
Pod signaturom IAS, F:003.1.1.6. krije se karta na kojoj se nalazi deo grada između buduće železničke stanice i velike gostionice (nagyvendégfogadó) u Subotici, autora Karvazi Pala (Karvázy Pál), izrađena verovatno 1868. godine, pošto je nađena u predmetu F:002. Gradsko veće slobodnog kraljevskog grada -Subotica (1861-1918) 2924/1868 polg. Veličine je 235x 470 (1”= 25°), sa oznakam na mađarskom jeziku.
Od istog autora imamo i kartu 3.1.1.7. koja pokazuje srednju trasu železničke pruge,
kroz Segedinske vinograde i okolinu nasipa Rogina bare u Subotici. Datum nastanka – 1869. I ona je nađena u predmetu F:002. Gradsko veće slobodnog kraljevskog grada -Subotica (1861-1918) 2924/1868 polg., veličine 316×408, sa oznakam na mađarskom jeziku.
Dve fotografije u fondu F:060. Gradsko načelstvo Slobodnog kraljevskog grada – Subotica (1941-1944); [1927]1941-1944[1946]:, u predmetu datiranom u 1943. godinu svedoče o podvožnjaku koji je zagušen bujicom.
Na poleđini fotografija je upisan datum 24.05.1913..
Na početku rata 1941. podvožnjak je bio srušen.
o tome vidi: http://www.gradsubotica.co.rs/devet-samuraja-odbrana-tavankuta-i-poslednji-dani/
vidi: http://www.gradsubotica.co.rs/izgradnja-za-vreme-rata/